tisdag 27 augusti 2019

lite av varje..

Började min morgon med att mata mina djur.. Har för närvarande 70 kaniner.. 10 kalkoner.. runt 100 höns och massor av kycklingar och ett gäng ankor..  Efter morgonpysslet så tog jag en åktur med bågen..  besökte en jaktaffär och köpte ammo till kommande duvjakt.. Väl hemma igen så blev det städning av 12 kaninburar... Sen åkte gräsklipparen fram.. och det blev gräsklippning i det svettiga vädret.. Därefter behövde växthuset vattnas.... och mina plommon i trädet är mogna så jag fick äta ett tiotal... Sen var det dags för hundpromenad...1.5h...  Regnet hängde i luften så jag fick ställa in bågen i garaget... funderade en stund på att åka och jaga men i värmen och det eventuella regnet lockade några kalla öl mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar