lördag 3 augusti 2019

gårdagens vakpass..

Satte mig i vaktornet vid 2130... Och redan vid 2205 hörde jag grisar grymta på andra sidan åkern.. Nu jädrar tänkte jag.. någon timme senare grymtade det väldigt nära tornet men det gick inte se nåt i mörkret. Det började knaka rejält uppe i skogen.. det brölade och nöffa som en dinosaurie..sen klampades det genom buskaget med knak och brak.. Jag hoppades på att en jättegalt skulle kliva fram inom kort.. men den höll sig i buskaget i 4h!  Vid 0200 kom det någon promenerande längs grusvägen mellan åkrarna.. ficklampans sken lös ut över åkrarna.. Lustigt folk som är ute och vandrar nattetid.. Vid 0300 hörde jag grisarna i bortre änden av åkern och på åkerns övre del.. Vid 0400 åkte jag hem.. jag sov ju bara 2h natten före så nu  började jag känna mig trött..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar