fredag 2 augusti 2019

gårdagens vakpass..

Satte mig i vaktornet vid 2100.. Det var tyst och nästan vindstilla. Jag sprayade tjärspray för att dölja vittring. Framåt 2300 så brötade det bakom tornet och i buskaget till höger om tornet. Jag kunde höra 2 grisar slåss uppe på åkern. Jag väntade för de borde väl dyka upp.. Det knakade rejält mellan bilen och tornet.. sen hördes frustningar.. och ett galopperande ljud över åkern.. det lät som ett godståg drog fram.. Då det var mörkt så kunde jag inte se hur många grisar som sprang. Under natten knakade det till och från och jag kunde höra grisar på övre delen av åkern som jag inte kunde se bakom buskaget. Vid 0400 kom en rävvalp och jag sköt den för att slippa gå tomhänt.. Strax efter skottet hördes ett grisvrål från andra sidan åkern.. och där var flera stora grisar! 500 m håll så att skjuta dem kunde man glömma.. 0445 åkte jag hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar