torsdag 15 augusti 2019

åtelfix..

Var iväg och handlade majs idag.. Sen körde jag förbi vaktornet.. var tvungen att se om det fanns spår sen sist..Det var upptrampat i buskarna.. troligen från gris.. Jag kastade ut några nävar majs inför helgen..om det blir väder för jakt. Sen åkte jag vidare till kompisens mark.. Första spridaren fylldes och kameran togs med hem..Sen iväg till mitt pass i den täta skogsdungen.. även den spridaren fylldes med majs och jag tog hem batteriet från åtelbelysningen.. Väl hemma så kollade jag igenom åtelkamerans bilder.. oj oj oj..det fanns massor av gris på bilderna.. 3-4 st års grisar är framme titt som tätt.. sen en sugga med 4 mindre.. Dessutom verkar det vara en grupp med 3 stora och 6 halvstora och typ 11 randiga.. Säkert över 20 olika grisar som besöker åteln.. De kommer från klockan 2000 och stannar bortåt 0430.. men mest action mellan 2300 och 0100..  Jag hade även bild på en bock, en räv, en grävling och ringduvor.. och en gubbe med hund konstigt nog.. Jag raderade alla bilder och troligtvis sätter jag kameran vid vaktornet hemma..jag vill ha bättre koll på svinen som härjar i vetet .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar