tisdag 18 december 2018

Skogen med stövarn 5h

Stövarn har inte fått mycket tid i skogen i år.. Men nu ligger det spårsnö så idag tog jag en vända. Jag släppte honom på en rävlöpa och han stack iväg med full fart.. Men jag kände på mig att han vädrade nåt annat också.. Han vände efter 200m och kom tillbaka. Han sökte ut på nytt.. och försvann 800-900m bort. Han fick upp nåt i en tätning och jag ilade bortåt för att se vad han hittat. Det vände åt mitt håll och ett rådjur passerade inom synhåll.. Jag skyndade mig mot rådjurslöpan utifall att hunden var efter. Någon hund kom aldrig men däremot fanns massa färska rävspår. .. Det var osäkert om vad han jagade. Jag skyndade mig längre in i skogen.. hunden drog iväg 1 km.. Det vände tillbaka men svängde ner mot bäcken.. Ny förflyttning.. Nere vid bäcken fortsatte drevet men en skogsmaskin var igång också.. Hunden tappade det han jagade.. och där fanns både räv och rådjursspår... Ett rådjur kom skuttande och hunden hördes skälla.. Jag ställde mig på rådjurslöpan och när hunden kom så blev det ett ordentligt FYYY!! Hunden fattade och lät sig kopplas.. Vi for hem och nosade på räven från igår istället.. Nya tag en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar