lördag 15 december 2018

jaktmorgon..

Tog en vända till skogen idag...Broder Tuck och terriern var med. Tanken var att försöka hitta ett rådjur eller ett vildsvin.. Terriern sprang som en galning längs med grusvägen och skuttade in i buskagen här och där.. Konstgrytet passerade vi men inget intresse där.. Vi stannade till vid rävåteln och där började hon vädra.. jag gick efter och insåg att det var älg som doftade.. Färsk älgspillning och färska spår.. Jag fick henne att låta bli det spåret... Skogen hade gallrats sen sist och 2 timmermaskiner var parkerade på marken.. Flera före detta täta skogspartier höll fina pass nu.. Terriern stötte upp en tjäderhöna nere vid bäcken.. Isen hade lagt sig på sjön i skogen... Broder Tuck hade med sig majs och tjära så vi gick till åteln. Det verkade inte som grisarna vart där på länge.. Vi gick genom några nygallrade partier av skogen för att kolla pass... Nu får snön komma tycker jag.. Terriern skadade en klo på framtassen.. ni vet den där övre klon som inte är till någon nytta.. jag får hoppas att det slutar blöda..  de på bakbenen opererades bort redan i valpåldern.. Ålbjällran funkade fint på hunden.. Nu ligger hon trött och sover på mina fötter ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar