onsdag 8 november 2017

Vittjat fällor och åtlat.

Det var tomt i grävlingfällorna idag...i fällorna på ena gården var dessutom betet borta. Jag kastade in köttslamsor denna gång. Sen kikade jag på kråkfällan som jag börjat mata in. Även den var tom..inte en smula bröd kvar. Jag fyllde upp med en hel bärkasse köttslamsor. Sen åkte jag bort till mitt vaktorn.. där åtlade jag med en revbenssida och några lårben. Sen åkte jag till vakloftet och slängde ut ytterligare en påse slamsor.. imorgon ska jag försöka mig på att skjuta kråkor där. Jag åkte vidare till gården där jag åtlar i hästhagen..även där fick jag ut en revbenssida och andra goa ben. Dagens jobb kändes bra.. nu kommer kråkor och räv att komma från när och fjärran. På vägen hem åkte jag förbi gården med kråkfällan.. och nu var kråkorna där och härjade. Varenda kråkfågel flög med köttbitar i munnen.. Ett köttben i vardera kråkfälla hemma på tomten blev det också och en hink står kvar i bilen med småbitar.. den spar jag lite på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar