fredag 24 november 2017

Rävlarmet pep..

Rävlarmet pep klockan 0200. Jag kikade ut och fick se en skymt av räven.. Hönshuslampan hade slocknat så det var ganska mörkt. Jag smög upp fönstret och hämtade 22wmr.. Räven sprang förbi igen..men för snabbt. En grå katt kom förbi också så det gällde att se rätt. Jag hörde hur räven sprang in mellan kaninburarna och hoppade mot burarna. Jag satt och passade till 0330.. men sen ville jag sova lite. Fönstret lämnade jag öppet även om det blev kallt. Väckarklockan ringde 0530.. Jag stängde fönstret och skulle precis ta min telefon och gå.. Då började rävlarmet blinka.. Jag kikade ut och fick se en stor fin räv springa fram och dra i hönsnätet. Jag smög upp fönstret men räven smet iväg en bit. Jag var beredd nu och räven kom åter.. den gick fram mot nätet och visade bredsida. Pang! Knall och fall med winchester super x.. Räven var en stor grann hane...säsongens 12e räv och nr2 i trädgården. Den får jag ta och flå.. fint skinn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar