söndag 20 augusti 2017

Mekat med valpen..

Idag skruvades toppen fast igen.. Denna gång testade jag att lägga på 4 tunna o-ringar istället för 2 tjocka.. Toppen skruvades med moment och även vipparmsbryggan.. Sen ställdes ventilspelet.. Vattnet fylldes på och sen återstod sanningens minut..att starta vidundret!  Jag startade upp och skyndade mig under.. det verkade tätt! Inget vatten!! Men efter en stund började det droppa.. fast det var ur översvämmnings slangen på kylet så det var lugnt.. Efter en stund började det droppa på nytt.. Skit också!!  Jag undersökte och det visade sig läcka vid täcklockets slang.. skönt! Drog åt slangklämmans skruv och det slutade droppa! Härligt!! Nu var det tätt och oljan pressas inte ut någonstans heller!!  Jag lossade ventilkåpan och vipparmsbryggan igen.. släppte på topplocksbultarna och drog dem med moment på nytt.. Ny ventiljustering.. Sen blev det en liten testrunda.. och det funkade fortfarande.. Nu skall bara växellådan rivas ner en andra gång och få nya packningar...men det får jag göra nån annan dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar