onsdag 26 juli 2017

Vakat...jiggfiskat och metat..

Igår kväll vakade jag räv från mitt torn.. satt från 19 till 23 men det enda jag såg var några rådjur. I morse åkte jag upp till Vänern och fiska i vassbotten/Vänersborg...på vägen upp såg jag 2 älgar och dessutom 1 räv nästan inne bland husen... Fisket var det sämsta nånsin.. 2 små gäddor fick jag.. Då var det bättre hemma i sjön för farsgubben tog en på 7.2kg kvällen innan. När jag åkte hem efter några timmar så stod räven kvar vid bebyggelsen.. 50m från gångvägen och 60m från bilvägen.. den måtte haft skabb..När jag kom hem från Vänern så tog jag en hundpromenad... och eftersom jag fått suget att fiska så tog jag metspöt och vandrade ner till sjön hemma.. Mäskade lite med sensas mäsk och loosefeeda med majs.. Men efter 1h utan någon krokad fisk så gav jag upp.. Skumt.. hade man haft napp o nytt kalendern så hade det garanterat stått uselt fiske på dagens datum!..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar