torsdag 2 februari 2017

Skogen med stövarn...149h

Stannade bilen i början av marken.. Gick sedan ner mot konstgrytet och där började stövarn vädra nåt så jag släppte. Han fortsatte ut över åteln och bort i genom. Drevet var igång och det var bara att ställa sig och passa.. Idag kom det nära och tre gånger såg jag hunden framför mig bland ljungriset.. Det for iväg och tog stopp vid ett viltstaket. Stövarn fortsatte att strosa runt i ett lugnt tempo. Han gick ett par varv i samma löpa som tidigare.. Jag bestämde mig för att försöka koppla honom om han kom tillbaka. Men stövarn hittade en tunnel under vägen 800m bort.. och plötsligt fortsatte han jakten på andra sidan. Jag skyndade mig till bilen och åkte bort till tunneln.. och lägligt nog så vände han tillbaka så jag fick kopplat.  1.8mil fick räcka idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar