onsdag 15 februari 2017

Åtlat mm

På väg till åteln idag så stannade jag och pratade med en kvinna i grannhuset till jaktmarken. Det var ingen som jagade på hennes mark.. Räv ville hon gärna bli av med och det var bra att jag sköt sånt. Hon hade frigående höns och kaniner. Det framkom även att hon hade ett gryt på sin mark i slänten och så berättade hon om ytterligare ett gryt. Med andra ord så fanns det gryt på var sida framför min åtel på 300m respektive 500m.. Kajorna tyckte hon inte om heller och de fick jag gärna skjuta...
Räven brukar springa förbi hennes gård kl 0100 varje natt.. Nere på åteln vid vaktornet satt det fullt utav kråkor.. Jag slängde ut 2 bärkassar med abborrar och lite kattfoder. Vid vakkojan på bondgården slängde jag ut lite kattfoder också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar