tisdag 16 februari 2016

eftersök..gryt..åtling

Åkte iväg på morgonen för att göra ett eftersök på räven. Undersökte skottplatsen grundligt..såg varken hår eller blod..däremot vart hagelsvärmen hade tatt i snön. Jag gjorde en koll med hjälp av hunden också utan att hitta nåt. Därefter åkte jag bort till markens storgryt. Där fanns gott om rävspår kring de flesta öppningar.. Jag släppte hunden som sprang runt som en yr höna..men hon vägrade att gå in i grytet! Nu har det hänt mer än en gång och det verkar som hunden blivit skotträdd och förknippar rävgryt med smällar! Räven låg garanterat inne men jycken tvärvägra att gå ner. Ska det vara såhär så är hunden oduglig för mig. Jag gav upp och åkte till mina andra två åtlar...tornet och bondgården. Vid tornet var gässen från senast borta..hundmaten också..en hel bärkasse hundmat slängdes ut över större delen av åkern. Och på bondgården solade duvorna på taket. Jag kastade en sten och fick flocken att lätta..en lyckades jag skjuta. Så där blev det duva och hundfoder till räven..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar