torsdag 3 december 2015

fixat rävfällan..

Att öppna en tom fälla gör mig arg...så jag gjorde en ordentlig översyn.. golvet som var lagat sen tidigare bröts upp och jag skruvade fast en plåt över det stället,så nu är det helt tätt. Plåt kan man inte gnaga hål i så lätt.
Jag förstod inte hur fångsten tagit sig ut..vid hålet där gillertråden går in var det gnagt bra på insidan men tittar man utifrån så är hålet bara 1 cm i brädan där tråden går in.. märkligt kan man tycka. Men när jag stod och funderade så kom jag tänka på att brädan som gillret sitter fast i...den sitter löst!! Gillret funkar ju bra så jag har inte brytt mig om att fästa det bättre. Jag vek ut gillrets bräda och fick se gnaghålet bakom.. 5 cm i diameter!!!  Klart som fan att det är där den tagit sig ut! Och med tanke på hålets storlek så lär det vara en iller eller mård..en råtta kommer ut genom ett mindre. Så nu är fällan lagad och gillrad på nytt. Har djuret varit i 3 gånger och tagit sig ut så lär det väl komma en 4e gång också.. välkommen säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar