tisdag 24 november 2015

tråkig jaktmorgon

Ibland blir det inte som man tänkt sig.. Jag åkte till bondgården före 7.00 och tänkte skjuta fågel. Tyvärr höll bonden på att blanda foder och grejade på gården.. Jag ställde mig och väntade.. och vid 7.30 började fåglarna välla in..på granngården! Jag stod kvar till 9.00 innan jag insåg att fåglarna inte lär komma då bonden höll på. Istället åkte jag till mitt nya torn. Men i regnet hade jag inga förhoppningar..kunde det inte sluta regna? Djuren brukar söka sig ut efter regnväder..men 10.30 åkte jag hem istället. Rävfällan hade slagit igen! Gött räddningen för den här dagen..jag tog pannlampan och öppna inspektionsluckan..tomt! Vafan! Jag lös och kikade noga men visst var fällan tom..till och med betet/tuppen var puts väck. Inga hål eller glipor och spärrarna slöt tätt mot luckorna. Enda möjligheten är om luckorna varit fastfrusna? Annars förstår jag mig inte på det hela.
En riktigt usel dag när det gäller jakten må jag säga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar