onsdag 4 februari 2015

kollat mårdfällorna

Det blev en tur till skogen på morgonen. .först kolla jag läget på skogsåteln. . Där satt korp..skator och nötskrikor. .men korparna var varska och såg mig..och efter det var det bara nötskrikor kvar. .jag satt där en stund och då inga rävar syntes till så struntade jag i det. I skogen låg snön tjock. .och vart jag än gick så möttes jag av rävspår. . Jag hittade även mårdspår på tre ställen. .på ett ställe ringade jag trädet mården gått upp i. .inga spår därifrån men någon mård kunde jag inte se.. idag hade jag begränsat med tid i skogen så fällorna fick prioriteras. .. mårdstocken hade slagit igen och gillerstickan var försvunnen. .trots att den var fastknuten. Jag hittade rävspår vid ett av mina konstgryt. Sen hittade jag ett nytt klippblock som räven varit under.
Till helgen får jag försöka flytta fällor och ordna med nytt bete. .samt ta med hund för grytvittjning... Vid ett av mårdspåren hade mården passerat vid två olika tillfällen av spåren att döma.. perfekt att sätta fällan där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar