fredag 14 november 2014

Fällfix

Idag reparerade jag en gammal minkfälla för levandefångst. En vän har problem med en mård som tagit död på 10 höns.. Och då det finns katt i huset är slagfälla uteslutet.  Jag har även snickrat några ingångstunnlar till mina mink/mårdfällor. Nu i eftermiddag hann jag dessutom få ut en mårdfälla i skogen där två mårdar observerades i somras.. Betet blev fiskrens ifrån en regnbåge.. Fällan markplacerades och täcktes med granris... Den får jag vittja ofta om räven inte ska sno fångsten...
Jag har under dagen klippt till några bitar plåt..tänkte nämligen se om jag får tid över att bygga en stockfälla till... Det märks att jaktsäsongen på pälsvilt är igång på allvar..för nu är det fällor, åtlar, gryt och sånt i huvudet dygnet runt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar