måndag 28 oktober 2013

Mer älgjakt.

På fredagen var det dags för mer älgjakt. En gråhund var med även denna jakt, jag fick ett markpass på en kulle. Vädret var gott, 9 grader. Hunden tog upp älg ganska omgående och hade flera bra stånd..ett var drygt 20 minuter men hundföraren valde att trycka loss och ge lite action till pass-skyttarna. Drevet drog förbi bakom ryggen på mig och det var grymt spännande..senare blev det ett nytt stånd och älgen fälldes.
Älgen kördes ut ur skogen och vi gjorde ett nytt släpp. Upptag direkt, drevet gick iväg och det blev några stånd, ett stånd riktigt nära mitt pass. Älgen fälldes senare under dagen.
På söndagen var det dags för jakt igen, med samma duktiga hund. Den fick upp älg på benen även denna dag. Dock långt ifrån mitt pass, men älgen fälldes i vart fall. Ännu mer åtelmaterial har jag samlat på mig nu. Platserna där vom och annat lämnats kvar upptäcktes fort utav korparna. Kunde vara intressant att kolla eventuella rävar där om tid finns..vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar