torsdag 5 september 2013

Gårdagens kråkjakt..

Igår morse steg jag upp vid 4.45...kråkjakt skulle det bli i gryningsljuset... Dimman låg fint över gården när jag kom fram strax före 6..tyvärr hade kajorna redan gjort entré och satt på silon´s topp i en stor svart klunga.. en kråka flög över mig och gjorde ett krax..kajorna lättade och drog iväg... retligt! Jag gick ner på gårdsplan och satte mig i mitt lilla presenningsgömsle.. strax därefter kom kajorna tillbaka.. de höll avståndet och var väldigt försiktiga till en början... sen lyckades jag få ner några stycken..bland annat lyckades jag med att skjuta dubblé.. Framåt 9.30 avslutade jag mitt skjutande, bondens son tyckte att mitt skjutande gjort bra nytta,han föreslog att jag skulle komma bort till en annan gård där i trakten och skyddsjaga inom kort...
Bra när uppdragsgivarna är nöjda.. det ger mer jakt till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar