tisdag 13 november 2012

kött...

Blir ofta ifrågasatt hur jag kan döda djur.. äter du inte kött frågar jag då... -jo svarar de men att de aldrig skulle döda ett djur..fyy vad hemskt!! men köttet i affärn har ju också varit en levande varelse säger jag..att du köper köttet innebär ju att någon annan måste döda det..ja men då slipper jag vara med om det säger de.. när de sedan säger att de uteslutande köper billigt importerat kött så går jag nästan i taket.. alltså..man tycker synd om djur..äter kött och sponsrar en dålig djurhållning när vi i sverige tvingat fram ett regelverk kring djurhållningen som innebär att djuren har det bra till en högre produktionskostnad.. att sedan köpa utländskt kött då de svenska köttet blivit dyrare är ett hån mot de svenska uppfödarna..
Härmed uppmanar jag mina läsare att äta viltkött,föda upp eget i den mån det går och gynna svensk uppfödning när ni går till affärn.. morr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar