tisdag 24 juli 2012

kvällsfiske med båten...

kompisen vart fiskesugen så vi tog en tur med ekan... jiggfiske efter abborre skulle vi köra men jag testade pimpel.. ett koncept som funkade något bättre men trögt var det..6 abborrar fick jag och kompisen 0..
vid en sluttning i sjökanten började det knaka riktigt mycket..jag spanade men såg inget..det lät mer än en katt..ett rådjur kanske? nej men däremot en grävling i 15kilos klassen.. den brydde sig inte det minsta att vi satt och prata i båten..givetvis hade jag glömt kameran hemma...grävlingar är häftiga djur..antagligen bor den i sluttningen för det är flera stenblock med öppningar under..jag kastade iland några abborrar som grävlingen kan ha till kvällsmat..vi kanske ses fler gånger..
i morgon ska jag ut på mete i ingetorpsjön ute i kode..en sjö som har gott om sutare..enstaka över 3kilo har kommit upp där..senaste fiskepasset där så landade jag 6st runt 2kg..de brukar nappa som bäst efter
kl 21.00 när knotten tittar fram..morgondagens fiske blir tidigare så chanserna för sutare är sämre...nåväl jag återkommer med fångstrapport..ni får hålla till godo med en gammal sutarebild så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar